Angående linser

Jag och pappa satt vid middagen och diskuterade linser, nu är jag helt säker på att jag kommer få hornhinnelossning och bli blind. Jag har haft mina nuvarande linser i så många månader att jag inte minns när jag bytte. Jag använder ingen vanlig linsvätska heller utan tror att det är vanlig saltlösning (detta är jag inte säker på för jag köper den vid hyllan "linsvätska" på apoteket). Och vanlig saltlösning är inte bakterirdödande och rengör inte linserna som vanliga linsvätskor gör. Sen sa pappa att får man ärrbildningar på hornhinnan så kan man inte använda linser mer sedan, det skulle ju fan va min mardröm!!! Då måste jag operera ögonen och det kostar ju fan 10 000 per öga, kommer jag ju fan aldrig ha råd med! Så nu måste jag börja vara snäll med mina ögon och ta hand om dem ordentligt! Ska boka tid för en undersökning och jag ska beställa nya linser på momangen!

Duscha nu eller i lägenheten.. det e frågan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0