Två storheter har gått bort

Läste på Expressen att Lasse Sandberg, barnboksförfattaren till Lilla spöket Laban och Lilla Anna och Långa farbrorn avled natten till i onsdags.
Jag har väl aldrig varit ett sådant jättestort fan av varken Laban eller Anna när jag var liten, vad jag kan komma ihåg, men Lasse Sandberg var ändå en man som lämnade bra barnlitteratur efter sig och många barn har stor glädje av hans böcker. Lasse skapade dessa böcker tillsammans med sin hustru Inger Sandberg.


___________________________________________________________________

Sedan vill jag även ägna en tanke till författaren Michael Crichton, upphovsmakaren av Jurassic Park boken som senare blev en film av Steven Spielberg. Även han har avlidit, efter en lång kamp mot cancern.
Som barn var jag ett stort fan av Jurassic Park filmen, den första alltså. Jag vet inte huur många gånger jag sett den! Jag tycker fortfarande att det är en stor film och när den kom tyckte då iallfall jag att den var väldigt realistisk! :P Men även om man ser den idag tycker jag att den är väldigt välgjord och snygg!
Michael var även med och skapade tv-serien Cityakuten och har producerat många stora filmer.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0