Dålig start på dagen

Vilken daaaaaag!!!!!!! Haha

Började med att jag försov mig, vaknade 07.45... bussen gick 07.55. Jag SPRANG! Kastade bara på mig kläderna och rusade, jag hann inte. Tur så gick nästa buss 08.20, så jag kom ungeför 20 minuter sent till jobbet. Men snacka om att jag varit sliten idag. Fick ju inte i mig kaffe förrens på lunchrasten, så förmiddagen var rätt seg.
När jag sprang till bussen insåg jag att jag tagit fel jacka - alltså jackan utan mitt visakort i. Tur som faaan så hade jag exakt 23 kronor (som bussen kostar) på mig så jag tog mig till jobbet. Nu är dock problemet att jag inte tar mig hem. Skulle ta bussen 17.30 hem och tänkte låna pengarna till bussen av pappa. Han brukar normalt vara hemma 17.00. Men JUST idag kom han på att göra ärenden och köpa in saker till båten. Och han har inget litet småpengsförråd liggandes heller... så jag är fast här tills bussen 20.20 går. Skit.
Om man ska se det positiva med detta så får jag ju lagad middag iallafall. Pluss att jag kanske får mer plugg gjort här än hemma, för hemma somnar jag ju nästan bara. Speciellt när jag pluggar efter middagen, det GÅR inte att hålla mig vaken.

Annars har dagen varit bra! Barnen gjorde fiskar av lera som de senare ska måla. Vissa gjorde även handavtryck! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0