Stephen King

Jag har alltid sett upp till Stephen King, utan att jag egentligen kan så mycket om det han har skrivit. Vilken då, när jag tänker efter, är lite konstigt. Han brukar kallas "Skräckmästaren", och kanske beror det på att jag har hört det. Jag har ända sedan barnsben varit väldigt förtjust och facinerad av skräckfilmer och övernaturliga fenomen (som jag såg på tv). Arkiv X var och är en av TV serierna som jag avgudar och jag älskar tanken på aliens.

Så varför har jag fortfarande aldrig läst en enda bok av King? Det kan man ju undra. I och för sig så var ljudboken jag lånade hem ett verk av King men jag har inte lyssnat klart på den. Jag har sett någon / några av hans verk i filmformat dock.
Måste nog ta och skriva upp någon av hans böcker på min Boklista! Någon som kan rekomendera en bra bok han har skrivit?

Sen har jag funderat lite över hur det är att leva med honom? Vågar man leva tillsammans med en man som har en sådan sjuk fantasi? :P Skulle man inte bli lite rädd? För jag menar, det han kan komma på, vilka normala människor kommer på sådanna sjuka saker som han gör? So till exempel:

- Carrie
- The shining
- IT = "Det" på svenska, (miniserien om psyko-clownen) , denna var en stor favorit till mig när jag var liten.
- The Hitchhiker (Liftaren)
- Djurkyrkogården
Finns ju mycket, mycket mer sjuka saker han gjort,

Sedan har han ju gjort ritkiga klassiker som aldrig kommer att försvinna:

- Stand by me
- The Shawshank Redemption
- The Green Mile
till  exempel

Alltså, jag ska läsa böcker av den legendarske KING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0