Bak-planering

Jag är vaken och känner ingen lust att gå och lägga mig heller, trots att jag känner mig lite trött. Ska kanske lägga mig och läsa istället för att sitta framför den här dumburken utan att göra någonting vettigt. Tror att jag ska låna mammas kök imorrn och baka någonting. Har inte bestämt än vad jag ska baka så jag ska nog ta och titta igenom mina fina kokböcker som jag fick i julklapp! Har varit så sugen länge på att testa någonting i någon av dem! :) Varför jag ska bara är för att JV har fyllt år och jag vill fira honom lite när vi ses nästa gång. Ska även en snabbis på stan och se om jag kan hitta någon present till honom, men som några säkert vet så hatar jag att köpa presenter. Jag tycker att det är så svårt att hitta på någonting bra som personen i fråga ska bli glad över. Jag kanske sätter ribban för högt?
Aja, hoppas jag hittar någonting bra på stan imorrn.

Frågan är ju om jag ska göra typ muffins eller en kaka / tårta. Gör jag en kaka måste jag ju som veta när vi ska ses nästa gång så jag kan baka den dagen före... muffins går ju att frysa in ifall det är så. Vill ju inte att det ska bli torrt och jävligt. :P

Marshmallowsmuffins kanske? De verkade goda och ganska enkla.
Födelsedagsmuffins skulle ju dock vara ganska passande? :P
Chokladmuffins med cream cheeseglasyr lät ju inte heller äckligt!!

Paj med chokladmousse lockade en del också.

Nää, nu har jag bestämt mig, det blir marshmallowsmuffinsarna! :D Ur kokboken jag fick av syrran i julklapp! De verkade så jävla goda! Nu borde jag hoppa i säng så jag tar mig upp i tid för att hinna med allt presentköpande och bakande imorrn!

Nattinatt!
Puss

Kommentarer
Postat av: Sagiz

hihi, din lilla frestelska! lät sjukt gott alltihop :D hoppas det går bra med bakningen idag!

2009-02-04 @ 08:21:58
URL: http://nejli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0