Drömmen

Jag vet att jag inte skriver så himla mycket om böcker just nu, och det är väl främst för att jag inte har så mycket att skriva. :P Just nu läser jag monsterboken Shantaram som är på ynka 900 sidor. Jag vet inte om det är för att jag läser långsamt men att läsa ut en bok på niohundra sidor tar en stund för mig. Sen har inte jag ro nog att ligga och läsa flera timmar i sträck, men max läsa en timme. Men så ni vet att jag har inte lagt ner läsandet, absolut inte! Det kommer! :)

Idag har jag dock varit och hämtat boken som jag beställt hem: Vingklippt ängel av Berny Pålsson. Jag älskar tradera, man kan hitta så mycket böcker i så bra skick för så lite pengar! :)
Sen är väl mitt lilla problem att jag älskar att köpa böcker och beställa böcker, men när jag väl har dem hemma hittar jag inte lusten att börja läsa dem. Trots att när jag köper dem vill jag inget hellre än att läsa just DEN boken. Undra om jag är bok-köp-beroende? Jag vill ha ALLT! Min lilla dröm är att en dag ha mitt  eget lilla bibliotek där jag kan sitta i en mysig stor fåtölj och en kopp te, helt omringad av böcker. Om jag ska ge ett exampel på mitt drömbibliotek som jag ska ha hemma: Har ni sett Skönheten och Odjuret? Biblioteket som odjuret har i sitt slott som han visar för Belle... ORGASMVARNING när man ser det. Det är drömmen! Att få gå där och bläddra och fundera och tillslut välja vilken bok man ska läsa. Sen krypa upp framför brasan och bara mysa med en bra bok. Åååh, åååh, åhhhh....!!!

Hittade en bild på det, jag kan verkligen se mig själv gå där inne!! TA MIG TILL SAGORNAS VÄRLD!!!!


Can you feel it? I Can!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0