Alla dagar kan inte börja med solsken

Min morgon började så bra med att jag fick ett leende av Melvin så fort jag öppnade ögonen. Sen fortsatte den rätt bra men en ordentlig frukost, prat med jessika och lite bus med Melvin.
Efter det däremot började det jävliga. Varje gång jag skulle börja gå kom jag på nåt jag hade glömt, lunchen, extra skor och sockar  osv osv (eftersom jag har 2 par skor. Ett par tygskor där hela foten blir genomblöt och ett par gympadojor med hål i sulan. Därför måste jag ha med mig så jag kan byta sockar och skor när jag kommer till jobbet.)
Tillslut kom jag iväg och då skulle jag gå i regnet med Burre hela vägen till jobbet. En promenad på ungefär 30 minuter (som idag tog 40 minuter och eftersom att jag var sen kom jag 40 minuter sent till jobbet..). Många av er vet att Burre HATAR regn och att han allt som oftast vägrar gå när det regnar, tyvär hade han inte så mycket val den här gången. Men mitt tålamod började sina ordentligt när han stannade och vägrade gå där en sväng. Jag hade ett tungt paraply i ena handen, Burres koppel och påsen med skor i andra och en TUNG väska på axeln. Jag trodde jag skulle hinna avlida innan vi var framme. Men... jag lever och jag är framme, tack och lov!

Nu vill jag bara att fikat kan börja så jag får i mig nå kaffe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0