En pinsam historia

Måste berätta en pinsam sak som hände mig idag!

När jag åkte in till stan efter jobbet idag kom jag på att jag måste handla så att jag har frukost imorrn. Jag går förbi ett ICA på vägen hem. Jag handlar smör, mjölk, nudlar, bröd och plastpåsar. När jag står och ska betala knappar jag in koden och går för att packa kassen, då säger kassörskan att det blev nåt fel och att jag måste göra om det. Så jag gör det igen, och det funkar inte. Då går det sakta upp för mig att jag kanske inte har några pengar på kortet, jag försöker hoppfullt igen men nej det funkar inte. Så där står jag med sakerna och utan pengar, fanns inte så mycket annat att göra än att gå tillbaka med sakerna.
Tjejen som stod i kassan ropar åt den söta, trevliga killen som jobbar där att han ska hjälpa mig tillbaka med sakerna. Det som gör det extra pinsamt är att det är nästan alltid han som jobbar när jag är och handlar och och jag & Malin brukar gå dit och handla bara för att vi (Malin:P) vill se om han jobbar. Haha! Men han var glad och trevlig och svor lite tillsammans med mig över mitt kort, med ett leénde på läpparna. Jag tror dock att han fattade att jag inte hade några pengar... :P

Men det pinsammaste kom sen, ikväll! Mamma brukar alltid gå med mig en bit när jag varit hos henne på tisdagarna och sett Deb rätte för Rosing. Jag hade berättat om denna incident för henne och hon erbjöd sig att följa med mig till ICA nu ikväll och köpa sakerna åt mig så jag kunde äta. Vi hade Burre med oss så jag tänkte ju att jag skulle stå kvar ute så jag slapp visa mig där inne igen! Men mamma ville att jag skulle följa med in... Det är HELT tomt i butiken förutom denna söta kille som jobbar. Så jag går in och plockar ihop EXAKT samma saker som tidigare idag, enda skillnaden är att nu är det mamma som tar fram kortet och betalar... vilket gjorde dte Sjuuukt pinsamt. "Hej jag har inga pengar och min mamma får betala!" (Fast det sa jag ju självklart inte). Sen sa mamma också till honom: "Hoppas mitt kort funkar nu då, hö hö." Jag sprang ut med sakerna så fort jag packat ihop dom vill jag lova.

Fy fan! :P

Kommentarer
Postat av: Saga

Haha, jobbigt! Vilket ica är det du handlar på? :)

2009-03-25 @ 09:18:56
URL: http://nejli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0