Tung föreläsning

God kväll!

Vi hade två tunga föreläsningar idag om barnmisshandel, kvinnomisshandel och övergrepp. Den mest gripande föreläsningen var den när en kvinna berättade om sitt eget liv. Ett liv fyllt med sexuella övergrepp, våld, mobbing och om att bli psykisk nedtryckt större delen hela sin barndom och större delen av sitt liv. Det var riktigt, riktigt tungt. Jag blev så jävla känslomässigt utmattad efter det att jag var som en zombie resten av dagen. Direkt när jag kom hem la jag mig för att se på tv och somnade en liten stund, det behövdes kan jag lova. Att man kan ha det så där? Det är helt jävla sjukt!! Och att ingen ingriper!? Vart var skolan? Varför gjordes det ingenting? Jag menar, det fanns ju så många signaler på att allt inte stod rätt till... varför reagerade ingen!? Helt ofattbart...! Men vilken stark kvinna som vågade ställa sig där framför oss och berätta om det hemska hon har varit med om! Riktigt jävla starkt.

Nu tvättar jag för fullt, är inne på tredje och sista maskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0