Jean M. Auel

Nu ska jag strax hoppa i säng, sitter bara och väntar på att min Aloe vera skörd på farmen ska bli klar så jag kan skörda den. :P Den borde vara klar om ungeför 15 minuter. Seeen, ska jag lägga mig och läsa igen. Det blev att börja på Mammutjägarna, tredje boken i Jean M. Auel's bokserie om Ayla som växer upp bland neandertalare (eller plattskallar som de kallas bland människorna). Jag har verkligen gillar de två tidigare böckerna, speciellt första... helt underbart bra. Jag tror ju absolut inte att de senare böckerna ens kan komma i närheten av första boken, Grottbjörnens folk, i klass men det är kul att ha läst hela serien. Tvåan tyckte jag också var riktigt bra. Det som känns lite jobbigt dock är att de är så förbannat långa. Denna, trean är 841 sidor.

Såå, jag har ju lite att läsa! Dags att borsta tänderna och sedan krypa ner under täcket med denna tegelsten till bok och ägna iallafall en timme åt läsningen.

God natt

Här har vi Jean M. Auel någongång på 80-talet skulle jag gissa!



PS. Fick lära mig nu ikväll att M'et i Auel's namn står för Marie. Det ni! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0