Recension: Flickan och skulden

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva i min recension om Flickan och skulden. Den vad jobbig att läsa, man berörs verkligen av dessa tjejers historia och allt vad de tvingas utstå. Jag är både asförbannad och ledsen pga vad tjejerna tvingas utså i och med övergreppen och även de hemska rättegånarna, men även imponerad hur de överler. Hur de lyckas hitta styrkan att inte "hoppa" så att säga.
Jag tycker alla åklagare, poliser och ALLA som jobbar med sådanna här fall ska läsa den.  


Författare Katarina Wennstam

Som sagt, vet inte riktigt vad jag ska skriva om den så jag håller det kort. Jag har bara en sak att säga:
Läs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0