Snabb-lunch

Är hemma en snabbis på lunch, egentligen ska jag äta lunch på skolan med barnen med eftersom att jag har hand om Burre idag också så gick jag hem för att rasta honom. Nu sitter jag och äter korvmackor och dricker juice. Jag ska vara tillbaka på skolan 11.40 för då ska jag vara rastvakt.
Det är fan jävligt kallt ute nu, och för mig som inte har några vantar är det ju nästan plågsamt att vara ute!

Idag på förmiddagen julpysslade vi, barnen var indelade i grupper där det var blandat förskoleklassen, ettor och tvåor tror jag. Jag skulle gå iväg med tre av grupperna av förskoleklassen (för de är med dem jag e idag) till stora skolan där de skulle vara, den ena gruppen sa de att de visste vart de skulle gå så jag fokuserade mest på de andra två grupperna som inte hittade. Alla barn sprang iväg och eftersom att jag inte kan namnen på nästan någon var det liiite svårt att hålla reda på vilka som va i vilken grupp. Tillslut fick jag de två grupperna till rätt station och jag stannar på en av stationerna för att hjälpa till. Efter ett tag kommer det någon lärare med ett barn och sa att han inte visste vart han skulle, haha.. då hade jag tappat bort honom. Men han skulle vara i den gruppen där alla visste vart de skulle, därför trodde jag att alla de sprang dit.. tydligen inte. :P Men han hamnade rätt iallafall tillslut och alla fick julpyssla som vi skulle. Vi fröknar fick då springa runt som galna höns för att hinna hjälpa alla.
Tror även att vi ska julpyssla i förskoleklassen lite nu efter lunch, men då blir det inte lika avancerat med "utflykter" till andra klassrum och grejer.. tur det!

Julbord med SLU ikväll, det ska bli trevligt. Ska ta med Burre på bussen och jag hoppas det går bra. jag har åkt buss med han förut och då var han då duktig så det ska nog inte vara några problem.

Nej hej hopp vad klockan går, nu måste jag skynda mig ordentligt! Hoppas ni har en bra dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0