Han har skrivit de mest underbara kärlekshistorierna, gift dig med mig!?

Efter vi sett klart The Notebook igår så tittade jag igenom extramaterialet litegrann. Det var intervjuer med författaren till novellen som filmen är baserad på.
Det som kanske förvånade mig mest var att det är en man som skrivit novellen och han heter Nicholas Sparks. Varför jag blev förvånad är just därför att det är en sådan djup och fin kärlekshistoria, och detta kan nu låta fördomsfullt, men att en man kan se på kärlek på det sättet gör mig förvånad. Dock väldigt, väldigt glad!
När jag satt där och kollade på extramaterialt tog de upp andra noveller han skrivit... och då höll jag på att svimma.
Han har även skrivit novellen A walk to remember som filmen med samma namn är baserad på!
Alltså, mina två absoluta favoritkärlekshistorier i hela världen kommer från och är skrivna av samma man!
VILL DU GIFTA DIG MED MIG NICHOLAS?

Så nu är det ju ett måste för mig att läsa dessa böcker och även kolla upp de andra novellerna han skrivit. Jag bara måste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0