Recension: Eclipse - Stephenie Meyer

"Bella?

Edward's soft voice came from behind me.
He pulled me into his arms at once, and kissed me.
His kiss frightened me. There was too much tension,
too strong an edge to the way his lips crushed mine -
like he was afraid we had only so much time left to us.

As Seattle is ravanged by a string of mysterious killings and a malicious vampire continues her quest for revenge, Bella once again finds herself surrounded by danger. In the midst of it all, she is forced to choose between her love for Edward and her friendship with Jacob - knowing that her decision has the potential to ignite the ageless struggle between vampire and werewolf. With her graduation approaching, Bella has one more decision to make:
life or death. But which is which?"

Detta är nu då den tredje boken i Twilightserien och jag kan ju säga att jag fortfarande är fast. Ibland kan sådanna här bokserier bli lite tradiga, men absolut inte denna. Meyer har lyckats så bra med att hålla både spänningen och passionen vid liv att man kan inte få nog.

Saker och ting fortsätter gå emot Bella, allt dåligt som kan hända verkar hända henne. Hela tiden.
Hon står nu mitt emellan de två som betyder mest för henne: Edward och Jacob. Hon vet att det är svårt för henne att ha dem båda i sitt liv samtidigt, men hon kan få det att funka... Eller?

Jag är jätteirriterad på Jacob hela den här boken. Jag tycker att han är dryg och vill bara att han ska försvinna, han förstör ju bara!! Jag läste en kommentar av någon som tyckte att han var den bästa karaktären eftersom att han inte var "överdrivet perfekt" som alla andra... Men jag gillar ju att de är perfekta! Det är det som är grejen med vampyrer!!
Det var mycket frustration jag kände när jag läste denna, men även mycket glädje! Jag tyckte Eclipse var bättre än den förra, New moon. Det kan bero på att Edward är med mer, att alla vampyrer är med mer än i den tidigare. Eclipse är inte heller fullt lika deprimerande även om den också innehåller en del tunga saker.

Jag irriterar mig även på Bella och alla hennes känslor hit och dit. Ta dig samman kvinna för satan! Haha, nä men... Sen förstår jag ju även varför, men det förstör lite min fina perfekta bild jag har av henne och Edward. Jag blir arg på Bella för att jag tycker att hon behandlar Edward som skit. Hon älskar honom ja, men hade jag varit Edward hade jag fan aldrig orkat med henne. Han är måste ju vara den största toffeln någonsin? Håller ni inte med? Men även där, Bella är ju hans allt. Han skulle göra allt för henne. Han har ju "väntat" på henne i några decennier, så även där kan jag förstå att han gör allt för henne. Det enda han vill är att hon ska vara lycklig.

Man kan knappt sluta läsa! En väldigt bra fortsättning på en väldigt bra bokserie! Nu blir det till att kasta mig in i den sista boken!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hon borde helt klart ha valt Jacob. Edward är ju en kontrollerande, överbeskyddande tönt.

2009-04-19 @ 11:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0