En liten lista

  1. pocket/inbunden - Inbunden, men ska man släpa med sig böckerna är pocket bra
  2. tjock/tunn - Beror på hur bra boken är :P
  3. översatt/originalspråk – Läser oftast överstatta böcker
  4. svenskt/utländskt - Blir mest utländska böcker
  5. Lindgren/Lagerlöf - Lindgren!! Underbara historier! (Har dock knappt läst nåt av Lagerlöf så kan inte uttala mig)
  6. soffan/sängen - Har ingen soffa så, sängen. Sedan läser jag bäst och mest innan jag somnar och då är man ju redan i sängen.
  7. kväll/dag - På kvällen, innan jag somnar
  8. deckare/kärlek - Kärlek, deckare faller mig inte helt rätt på tungan
  9. fakta/fiktion - Fiktion
  10. lära/njuta - Njuta, men jag klagar ju inte om jag får njuta och lära samtidigt!
  11. framsida/baksida - Baksidan, det är inte alltid framsidan alls stämmer med innehållet i boken
  12. låna/köpa - Köpa!! Jag jobbar ju på att skapa mitt egna bibliotek
  13. läsa/lyssna - Läsa, klarar inte av ljudböcker. Ljudböcker är riktiga sömnpiller för mig
  14. manlig/kvinnlig - Jag läser mest av kvinnliga författare
  15. en åt gången/flera på gång - Läser normalt två böcker åt gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0