H.C Andersen

Jag är trött, jag borde sova... men jag vill inte! Dock finns det ingenting att göra vaken heller och jag är jävligt rastlös. Har sagt åt mig själv att försöka ta mig upp i vettig tid imorgon så jag borde kanske krypa till kojs. Ska lägga mig och läsa iallafall. Lånade ju Sagor och berättelser av H.C Andersen idag när jag var på biblan, kunde inte låta bli! Nu kan jag läsa mysiga sagor innan jag somnar! Jag valde Bok 1 (det fanns 4 böcker i samma serie), och i den här boken finns riktiga klassiker med så som:

- Eld-donet
- Prinsessan på ärten
- Tummelisa
- Den lilla sjöjungfrun
- Kejsarens nya kläder
- Den flygande kofferten
- Den fula ankungen
- Granen

Och många fler, nu rabblade jag bara upp de jag känner till. Granen hade vi som barnbok när jag var liten kommer jag ihåg! Ja, flera av de där hade vi men jag minns att jag gillade Granen skarpt!

Men min absoluta favorit av H.C Andersens böcker är Den lilla flickan med svavelstickorna. Helt underbart fin och sorglig berättelse och jag gillar bilderna som var i boken.

Nu ska jag läsa godnattsagor!

Kommentarer
Postat av: Jennie

hahaha verkligen, iskallt!

2009-06-09 @ 08:35:12
URL: http://jjennnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0