Det ser lovande ut

Halloj!

Första dagen på nya kursen gick faktiskt bättre än förväntat, och det var ju bra! :) Trivs jättebra med min basgrupp, hittills iallafall. Det är ett gäng riktigt sköna människor så jag tror att vi kommer överleva ett sammarbete kursen igenom.
Vår första uppgift var att vi skulle välja ut minst 2 barnvisor och lära oss sjunga och spela dessa och sedan komma på en metod om hur vi skulle lära ut detta till våra elever. Min grupp har då valt båt-tema (det blev så av en slump dock) och ska spela "Jag hade en gång en båt" och "Mugge Bigge". Vi har turen att två av medlemmarna kan spela gitarr och en som kan spela piano någolunda, hon kan kompa iallafall. Så till skillnad från andra grupper hade vi ett försprång där med att tre av fem inte hade några svårigheter att lära sig spela (vet iaf en grupp där ingen kunde spela nåt instrument eller läsa noter. Snacka om uppförsbacke!). Sen vi två andra som inte var så haj på dessa instrument fick stå för takten. Haha, jag slår på en indiantrumma "bom bom, bom bom, bom boom... osv" inte så svårt. Vi har alltså schemalagt 3 dagar för att lära oss detta... vi blev klara idag... efter halva tiden vi hade utsatt under bara denna dag. Så vi hade inte så mycket att göra under större delen av eftermiddagen, vi kunde inte heller åka hem för vi hade gitarr som sista lektion.

Eftersom att vi ska träna på detta även måndag och tisdag (och redan är klara) så är vi lediga... eller... "Vi övar på annan plats", vilket resulterade i att jag fick jobba på måndag! Mycket bra! :D

Gitarren då... gick den lika bra? :P Njaaaaaaaaaaa..... Helvete vad svårt det var! Att ta ackorden rätt överhuvudtaget (otroligt vad stela fingrar jag hade) sen att försöka byta snabbt nog för att spela SAMTIDIGT som alla andra spelade... Helt omöjligt! Haha, men jag fick mig ett gott skratt iallafall. Och jag var inte den enda som hade problem! ;)

Nu ska jag nog hoppa i säng för jag ska upp och ha föreläsning imorrn klockan 10.00. Slutar klockan 12... skööönt!

Puss och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0