Edward & Jacob

Jag ville blogga igår när jag kom hem från bion, men då var blogg.se nere, typiskt. Men nu ska jag försöka skriva några rader.
Jag älskar filmen!! :D Men det är kanske inte så förvånande...

Om vi ska ge oss in i diskussionen/kriget om Jake (Taylor Lautner) och Edward (Robert Pattonson). Jag ogillade Jake ganska mycket när jag läste böckerna. Jag tyckte bara att han var ivägen, att han var beräknande och allmänt irriterande! Han var ivägen för Bella och Edwards förhållande helt enkelt. Så jag har inte riktigt förstått vissas Jake-hysteri, ser dom inte vad han gör liksom?:P
Men efter att ha sett filmen mjuknar jag liiite, det är lite synd om honom och han är ju bara en liten kille som är kär. Fortfarande tycker jag INTE att det ska bli Jake och Bella, som vissa tycker. Historien skulle ju bli KASS om det inte skulle vara Edward och Bella. Sen är ju Edward underbar, det är han i filmen också. Det är någonting med hans karaktär som gör honom så sjukt attraktiv (kan vara det faktum att han är vampyr och att jag är vampyr-galen). Men hans sett att se på henne, den där plågade blicken när han vill ha henne (kärleksfullt och sexuellt) samtidigt som han vill äta hennes blod vilket skulle resultera i en smärre katastrof :P, gör att jag blir knäsvag!

Jag är 100% på Edwards sida, det ändrades inte efter filmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0