Mammutjägarna

Nu har jag läst ut Mammutjägarna av Jean M. Auel, herreguud vad lång den var. Gissar att resterande böcker kommer vara ungefär lika långa... om inte längre?

Jag gillar dessa böcker och jag tycker om att följa Ayla och hennes liv, men ibland blir det lite för mycket. Tycker att Auel upprepar sig en hel himla massa rätt ofta och förklarar saker som hon redan har förklarat tidigare. Irriterar mig även på förållandet mellan Ayla och Jondalar... men det är inte riktigt samma sak som att jag irriterar mig på författaren. Eller är det kanske ungefär samma... för det är också en massa upprepningar hit och dit. Ayla och Jondalar velar hit och dit och vågar inte ta steg fram eller tillbaka. Prata med varandra istället så blir det inte missförstånd, hur svårt är det? haha... skämt och sido. Tycker dock att Auel tjatar sönder deras kärlek till varandra en hel del och upprepar saker som man som läsare redan vet och förstår, det är lite irriterande. Böckerna kanske hade kunnar bli liiite kortare om hon skippat massa sånt.

Lästa:



Kvar att läsa:

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du kan vara lugn... Mammutjägarna är faktiskt den längsta ;)

2009-10-29 @ 19:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0