Recension: Sex and the city - Candance Bushnell

"De är snygga, framgångsrika... och ogifta.
På dagarna jobbar de med sånt

som de kan prata om på kllarna. De är filmproducenter, finanshajar, modeller eller bara väldigt, väldigt ekonomiskt oberoende. På nätterna tar allvaret vid: festerna, klubbarna, barerna, njutningarna... De är själva gräddan av New Yorks innekrets.
       Du har läst om dem i veckotidningar och kvällspress. Möt dem för första gången som de verkligen är. Följ deras hejdlöst roliga och helt meningslösa jakt på njutning, nöjen och status."

Ja, vad ska jag skriva om den här boken. Ganska underhållande men inte alls särskillt djup. Jag som alltid har varit lite skeptisk till tv serien Sex and the city var väl kanske inte mest positiv när jag började läsa. Jag hade den som "bussbok" som jag läste när jag åkte till jobbet. Men jag gillade den faktist, mina bussresor blev ganska underhållande.
Den är lättläst, lätt att komma in i och lätt att hänga med i. Det pratas om män, sex, kläder, skor och allt möjligt som kvinnor gillar.
Det är mycket lyx och glamor i boken och man dras in i en överklass värld, och det gillar jag. Eftersom att just den där lyxen och glamoren är så långt ifrån mitt eget liv så gillar jag att jag bara kan öppna boken och dras in i den världen för en liten stund.

En ganska bra Chicklitt bok! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0